Allmänna villkor

Köpvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (konsument) och mig som säljare Kates Luxury Hair i Stockholm.

Allmän köpinformation

Är Du minderårig dvs. Att Du är under 18 år måste Du ha målsmans tillstånd för att få beställa i min butik.

När Du som konsument handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar Er som konsument när Du handlar hos mig på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Kates Luxury Hair reserverar sig för ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Jag reserverar mig för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Jag förbehåller mig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas ut till den e-mail du angett när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, fraktkostnad samt moms. Om något är fel med er beställning, vänligen kontakta mig snarast.

Jag skickar även ett meddelande när er order har skickats från mitt lager.

Priser

Priserna är i svenska kronor. Jag reserverar mig rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel. Konsumenten betalar alltid det pris som visas när beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt för högt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Jag reserverar mig för prisfel som anses vara orimligt felaktiga, vid ett fall där jag gjort ett tydligt fel så kommer jag att markulera din order.

Tryckfel och produktbilder

Kates Luxury Hair reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Jag ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Jag strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten. Har du några frågor angående detta är du välkommen att kontakta mig.

Betalningssätt – Klarna

Det finns flera alternativ att välja mellan, bland annat Kortbetalning, Faktura, delbetalning samt Direktbetalning via bank.

För mer information besök www.klarna.se

Frakt och leverans

Merparten av mina leveranser skickas med Postnord, önskar du annan transportör ber jag er att kontakta mig så snart som möjligt efter lagd order.

Leveranstid

Finns samtliga varor som du beställt på lager så skickas de från mig inom 2 vardagar. Därefter tar det cirka 1-3 dagar för mina logistikpartners att leverera dina produkter. Vilket betyder att leveranstiden är 2-5 arbetsdagar.

Meddelande om ev. Avvikelser från den normala leveranstiden får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Från och med att varan är skickad ansvarar jag INTE för Postens slarv om ditt paket kommer bort. Alltså jag kommer INTE skicka ut en till produkt för att ersätta de produkterna som kommer bort under leveransen som Postens ansvarar för.

Om mottagare hävdar att den ej har mottagit paket/brev från mig får mottagare vända sig till Posten. Jag ger inte pengarna tillbaka eller skickar en ny vara. 

Fraktkostnad

Du betalar fraktkostnaden. Jag står INTE för extra tull avgifter från det att varan är skickad från mig samt om du väljer att lämna tillbaka varan, inga fria returer!

Transportskador

Om en vara från mig skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis, Postnord senast inom 7 dagar.

Outlösta paket

Löser du inte ut ditt paket är jag tvungen att debitera dig 1500 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen. Det kommer även att tillkomma en avgift på 50 kr för varje påminnelse jag skickar ut (upp till 2st), kommer inte någon betalning in till mig går ärendet till inkasso.

Öppet köp

Du har öppet köp samt full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd.

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (obruten förpackning) samt att alla eventuella etiketter och emballage sitter kvar. Du ansvarar för varan tills dess att jag har mottagit den. Jag rekommenderar att du skickar tillbaka returen med en speditör som erbjuder ett s.k. ”spårnings-nr” då det är avsändaren som ansvarar för paketet om det skulle komma bort. Vid en godkänd retur betalar jag tillbaka värdet av varorna inkl. frakt. Det vill säga att du får tillbaka Priser för varor samt fraktkostnaden. Observera att Du som konsument betalar för returfrakten.

Observera att varor som återsänds med efterkrav ej utlöses av mig.

Byten

Kontakta mig alltid innan du skickar tillbaka din beställning! När du skickar mail till mig är det viktigt att tänka på följande. Vilken vara det är? Ordernummer? Varför du byter/lämnar tillbaka? Vad som eventuellt är fel, är det något fel så är det viktigt att även skicka med en bild.

Du ansvarar för varan tills dess att jag har mottagit den.

Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av mig.

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta mig så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela.

Det är väldigt viktigt för mig att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

Villkor för reklamation

Du som konsument har rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Jag kommer att ersätta för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Garanti

Jag strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos mig. Därför erbjuder jag mycket förmånliga garantivillkor.

Jag ger dig 1 års garanti på samtliga av våra produkter. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd.

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Vid tvist

Vid eventuell tvist följer jag Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Här kan du läsa mer om detta.

Klarna

Jag använder Klarna som leverantör av min kassa. Detta innebär att jag kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 30 dagar från att varan skickats från mig. Om du vill häva ditt köp eller returnera din beställning, ber jag dig skriftligen meddela mig detta inom 14 dagar på katesluxuryhair@hotmail.com. På Konsumentverkets hemsida finns även ett standardformulär för utövande av ångerrätten. Du har 14 dagar på dig att returnera varorna. Jag kommer att göra en återbetalning med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället, (eller, om betalning ännu inte har erlagts för varorna, kommer jag att avbryta köpet, om jag fått tillbaka varorna i obruten förpackning. Vid utnyttjandet av ångerrätten står du själv för fraktkostnaden. Du som kund är ansvarig för att varorna återkommer i samma skick som du fick dem. Samt att förpackningen är obruten. Du som kund är ansvarig för att paketet kommer fram till mig. Skicka det alltid spårbart. Kommer inte paketet fram och du inte kan bevisa att varan är skickad kommer jag inte att betala tillbaka pengarna. Du som kund är ansvarig fram tills dess att de obrutna paketet kommit fram till mig. 

Returfrakt

Vid alla returer är du som kund ansvarig för att varan kommer fram till mig. Skicka alltid varan spårbart. Du som kund är alltid skyldig att stå för fraktkostnaden. Har du dock fått en felaktig eller defekt vara återbetalar jag dig för returfrakten.